חברת פלגי מים מספקת ניסיון מקצועי, ידע נרחב, גישה חדשנית ופתרונות יחודיים בתחום התשתיות הזורמות בכלל ותשתיות המים והביוב בפרט.

מים הם משאב הטבע והמצרך החשוב ביותר על פני כדור הארץ – ללא מים אין חיים. אנו משתמשים במים בכל תחומי חיינו גם כאשר אין אנו מודעים לכך כלל – צריכה פרטית, חקלאות, טכנולוגיה, רפואה, תעשייה ותחומים רבים אחרים. אך עדיין, רובנו לא חושבים פעמיים על פתיחת ברזים ועל כך שאנו מקבלים מים צלולים וראויים לשתייה בצורה כה נוחה ופשוטה. מאחורי כוס המים שהרגע שתינו מסתתר עולם שלם של מערכות ותשתיות מורכבות הפועלות בהרמוניה על מנת לספק לכולנו את הדבר הבסיסי ביותר – מים. בימינו, כאשר התפתחות טכנולוגית, מיעוט במשאבי טבע, וגידול מהיר של האוכלוסייה מהווים מכשולים כה משמעותיים באספקת מים, נדרשת חשיבה יצירתית וגישה חדשנית בתכנון תשתיות זורמות למיניהן. סיפוק פתרונות המים הנכונים היום, היא הדרך לשפר את המחר.

מערכות אספקת מים וסילוק ביוב

מערכות אספקה וטיפול במים ובביוב הן החוליה המקשרת בין מקור המים לבין הצרכן. פלגי מים עוסקת בתכנון כללי ומפורט, בבניית תוכניות אב, ובביצוע ותפעול של מערכות מסוג זה למגוון רחב של גופים – צרכנים פרטיים, ישובים חדשים וקיימים, ערים ורשויות מקומיות, גופים תעשייתיים וחקלאיים ועוד. תכנון ובניית מערכות מים וביוב מבוצעים תוך כדי התחשבות במצב הקיים ובמקורות המים הקיימים על מנת להביא לתפוקה והאיכות הגבוהות ביותר בהתאם לצרכי הלקוח, ובהתאם לנתוני הסביבה. מערכות המים והביוב כוללות בין היתר מתקני שאיבה, מתקני טיפול במים ובשפכים, מערכות הובלה, מערכות ניטור, מתקני אגירה, בריכות מים וכו’. לפרוייקטים בתחום לחץ כאן.

תוכניות אב

תכנון נכון של תוכניות אב (master plans) מהווה את הבסיס הביצועי והתפעולי לכל מערכת הנדסית. על ידי בניית תוכניות אב, מצליחים אנשי המקצוע והמהנדסים של פלגי מים לספק פתרונות מיטביים למגוון רחב של אתגרים.

בניית תוכניות אב מתבצע במספר שלבים עוקבים על מנת ליצור תמונה כוללת ומפורטת שעל בסיסה יבנה הפרויקט. ראשית מתבצע תהליך של זיהוי המטרות והאתגרים העכשוויים עם הסתכלות עתידית על מנת ליצור תוכניות ארוכות טווח ככל הניתן. לאחר מכן מגיע שלב הצבת המטרות ואיסוף הנתונים של המצב הקיים וחיזוי של מצבים עתידיים של כל פרויקט. לאחר ביצוע השלבים המקדימים, אנו מתקדמים לשלבי המידול והסימולציה בעזרת כלים מתקדמים כגון WaterCad ו SewerCad המאפשרים הצגה של הנתונים בממשקים דינאמיים המציגים את הפרויקט בצורה נוחה וויזואלית על מנת לראות התקדמות ותהליכים בזמן “אמת”. מערכות אלה מאפשרות בין היתר את הצגת התוצאות ביחס לכושר הנשיאה של המערכות, חיזוי רמות העומס ושימוש במסד מידע מהימן הנותן תוצאות מידיות לניהול השוטף של הפרויקט. תוכניות האב הן השלב החשוב ביותר בזמן תכנון הפרויקט.

חברת פלגי מים היא מן החברות המובילות בישראל בתחומי הנדסת תשתיות זורמות, עם למעלה מ 40 שנות ניסיון ויותר מ 100 אנשי מקצוע – פלגי מים היא גוף אחיד שמטרת פעילותו הינו סיפוק פתרונות ברי קיימא הן בשווקים פרטיים והן בעולם התעשייה. במשך שנות פעילותינו ביצענו בהצלחה יותר מ 50 פרוייקטים בתחומי המים והביוב. פלגי מים פועלת על מנת לשפר את זמינות ואיכות המים, והשבתם לטבע על מנת ליצור מעגלי חיים טבעיים ככל הניתן. אנו עובדים על מנת לייצר פתרונות משולבים בתכנון, ניהול, ביצוע, ותפעול של מערכות מים וביוב – כפי שניתן לראות במגוון הפרוייקטים מתחום זה כגון תחנות שאיבה, מאגרים, מערכות סילוק ביוב ואספקת מים.

פרוייקטים לדוגמא

פרוייקט ערי העמק מהווה את אחד הפרוייקטים החשובים והמרשימים ביותר של חברת פלגי מים. מדובר בפרוייקט ייזום, תכנון וניהול של החברה במסגרת שיתופי פעולה בעמק יזרעאל. חלק ממטרות הפרוייקט כללו שימוש במאגרי מים קיימים על מנת ליצור סביבה הרמונית עם המצב הקיים באזור, זיהוי מקורות שפכים וקולחים בעמק יזרעאל ומתן פיתרון לכל השפכים הזורמים. הפרוייקט מתפעל כמות שפכים של כ 17,000,00 מ”ק לשנה ומחבר בין 40 מאגרי מים ברחבי העמק – מדובר באחד מהפרוייקטים הגדולים מסוגו באזור הצפון.   בפרוייקט זה ניתן לראות בבירור את רמת האינטגרציה של חברת פלגי מים בסביבה והוכחה לכך שבעזרת שיתופי פעולה עם מספר רשויות מקומיות ניתן לצמצם משמעותית את עלויות התפעול, ניתן לייעל טכניקות טיפול בשפכים וכמובן ליצור מצב שבו קיים יתרון לכולם – גם לתורם השפכים וגם   למשתמש בקולחים, ללא פגיעה באיכות הסביבה.

רכיבים בתחום תשתיות מים וביוב

מים:

  • תחנות שאיבה
  • בוסטרים
  • מערכות הכלרה
  • בריכות אגירה (עפר מחופה, בטון)
  • קווים (פלדה ופוליאתילן)
  • קידוחים אופקיים
  • מפרטי מגופים
  • מערכות מדידה
  • סימולציות הידראוליות
  • אופטימיזציה תפעולית
  • מערכת Scada

ביוב:

  • תחנות שאיבה
  • קווי פלדה, פוליאתילן, PVC
  • שוחות עמוקות / מיוחדות
  • עבודה במי תהום
  • מערכות קדם טיפול (הפרדת מוצקים, בורות שיקוע, הפרדת חול)
  • קידוחים אופקיים
  • מפרטי מגופים
  • מפרטי מדידה
  • מערכת גרביטציה ומערכת לחץ
  • אופטימיזציה תפעולית
  • מערכת Scada

תכנון ופיתוח תשתיות מים

כולנו מודעים היטב לכך שמים הם חיים, שכן בלעדיהם לא נוכל להתקיים. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב על החשיבות של תשתיות מים בכל מקום שבו אנחנו גרים ועובדים? מעבר לכך שצריך להקים תשתית מים בכל מקום שיש בו אנשים וחיים, צריך גם לבדוק שהמים המוזרמים בהם באמת איכותיים וטובים, בין אם הם מיועדים לשתייה ובין אם לחקלאות. איך עושים את כל אלה וממי כדאי להזמין שירות בתחום? חברת פלגי מים זמינה עבורכם בכל עת, אז למה שלא תתקשרו עוד היום לקבלת שירות מקצועי ואדיב? 

תשתיות מים – מה באמת צריך לדעת בנושא? 

אם זו הפעם הראשונה שבה אתם חושבים להזמין שירות במסגרת תשתיות מים, כדאי שתבדקו היטב באיזה תחום בדיוק עוסקת החברה שאליה אתם פונים. חברת פלגי מים יכולה לתת לכם שירותים מגוונים בענף זה, כמו לדוגמא: 

  • הוצאה של דוח איכות מים 
  • סיוע בכל מה שקשור לניקוי וחיטוי מאגרי מים 
  • הכנת סקרי שפכים 
  • טיהור מי שפכים והפיכתם למים שמיועדים לחקלאות ועוד 

תשתית המים צריכה להתאים לייעוד של האזור שעליו מדובר, שכן אם מדובר על תשתית מים באזור של קרקע חקלאית, הדרישות שונות לעומת תשתיות שבונים באזורי מגורים. כמו כן, יש לקחת בחשבון גורמים שונים כמו מצב הקרקע והמזהמים השונים באזור כאשר רוצים לבנות תשתית טובה של מים. לכן לוודא כי אתם פונים אל חברה מקצועית העוסקת בתחום הזה שנים רבות – שכן בנושא זה הניסיון הוא פרמטר חשוב ביותר. 

פלגי מים – החברה המובילה בישראל בתחום התשתיות הזורמות 

בין אם אתם זקוקים לשירות בכל מה שקשור להקמת תשתית מים ובין אם אתם רוצים סקר קרקע, סיוע בניקיון של מאגרי מים ועוד, חברת פלגי מים היא הבחירה הנכונה. החברה, שהוקמה בשנת 1973, מעסיקה כ-100 אנשי מקצוע שמגיעים עם מומחיות בתחומים מגוונים כמו: ניהול פרויקטים, מחשוב, הנדסה אזרחית וחקלאית, כלכלה, הנדסה סביבתית וכדומה. בנוסף, העיקרון החשוב ביותר בחברה הוא שימור הסביבה והחיים בה, כך שתוכלו להיות בטוחים שכל שירות שתקבלו כאן יהיה בהתאם לעיקרון החשוב הזה. זקוקים לפרטים ולמידע נוסף? צרו קשר בהקדם והצטרפו גם אתם לחוג הלקוחות המרוצים של החברה.

תכנון פרויקט של תשתיות מים וביוב

אתם עמלים היום על תכנון של פרויקט בניה כזה או אחר? מפעל? שכונת מגורים? אם כך, ברור מדוע תשתיות מים וביוב הן משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת. ללא מים אין חיים אך אחרי השימוש בהם צריך גם לסלק את הביוב מהמקום ולעשות זאת בדרך שתפגע כמה שפחות בסביבה ובכל החיים שבה. זה נשמע לכם מורכב? אינכם מבינים דבר בעניין ועליכם להציג תכנית אב שמתבססת על תשתיות המים והביוב שיהיו במקום? חברת פלגי מים היא הכתובת הנכונה. 

כיצד מתכננים תשתיות מים וביוב? 

תכנון ובניה של תשתיות מים וביוב למעשה מתבצעים תוך כדי ההתחשבות במצב הקיים בשטח, וזה נכון בין אם מדובר במפעל חדש שאמור להיבנות ובין אם מדובר על כל מבנה אחר שרוצים לעבוד עליו. יש צורך להתחשב, בין היתר, במקורות המים הקיימים וזאת כדי להביא לתפוקה ולאיכות הכי גבוהות שאפשר. כשמדברים על בניה של תשתיות כמו מים וביוב אנחנו ראים שתמיד יש גם התייחסות לרכיבים כמו: 

  • בוסטרים 
  • מערכות הכלרה 
  • בריכות אגירה 
  • מערכות מדידה שונות 
  • קידוחים אופקיים ועוד 

כפי שניתן לראות, מדובר בעניין מקצועי ביותר ולכן ברור מדוע, כאשר אתם רוצים סיוע בעניין הזה, עליכם לפנות אל הטובים ביותר. אין כאן מקום לפשרות שכן אם התשתיות שבונים במקום אינן טובות, זה עלול כמובן לפגוע בהמשך הפעילות במקום, החיים או העבודה. לעומת זאת, כשהתשתית טובה ניתן יהיה להקים עליה כל מבנה שרוצים, תוך ידיעה ברורה שהחיים במקום יהיה נוחים וכי לא תהיינה בעיות של ביוב, אספקת מים שאינם תקינים וכדומה. 

זקוקים לסיוע בכל מה שקשור לבניית תשתית של מים וביוב? רוצים למזער את הטעויות ואת התקלות? פנו עוד היום אל חברת פלגי מים. החברה מובילה בתחום התשתיות הזורמות בישראל כבר למעלה מ-40 שנה והיא מביאה איתה גם ניסיון עשיר בפרויקטים שונים בחו"ל. בנוסף, יש לה 3 סניפים בתוך הארץ ולא פחות מ-100 אנשי מקצוע עם השכלה בתחומים שונים ומגוונים כמו הנדסה חקלאית, הנדסה סביבתית ועוד. 

תשתיות מים

תכנון של תשתיות מים נוגע לא רק למפעלים ולמבנים מסחריים, אלא גם לתכנון יזמי של כל פרויקט למגורים שכונתי, וגם של בית פרטי. תשתיות מים חייבות להתחשב במצב הקיים בשטח למטרת אספקת מים נכונה ומספקת, שלאחריה יסולק הביוב מהסביבה באופן כזה שאוכלוסיית הצומח ובע"ח תיפגע כמה שפחות, ובאופן כזה שלא יתרחשו מפגעים סביבתיים כמו ריח רע שיעלה מהביוב או איוד מהביוב של נוזלים לא בריאים לנשימה.

מה כולל תכנון תשתיות מים

תכנון נכון של תשתיות מים מתייחס לאספקטים שונים כמו בתוכנית התכנונית כמו למשל לקיומן של בריכות אגירה, מערכות מדידה של המים ושל מידת הזיהום, ביצוע של קידוחים אופקיים לסילוק הביוב והנחת בוסטרים לדחיפת המים בכוח. גם שילוב של מערכות הכלרה ושל ציוד נוסף חיוני נחוצים. ואם כן אנו מבינים כי תכנון תשתיות מים הוא לא דבר של מה בכך, ויש לבצעו בעין מקצועית תוך הבנה וידע רבים.

מניעת תקלות

וסוגייה נוספת חשובה בעניין הזה היא שאנו רוצים לבצע תכנון תשתיות מים כזה שיספק לנו ביטחון ושקט מהופעתן של תקלות למיניהן וכשלים סמויים מן העין בתשתיות המים. ככל שיתברר שישנו כשל כלשהו הרי שהדבר עלול להוות חשיפה לתביעות, לקנסות כספיים, לאי נוחות עבור הדיירים ולהעלאת התחלואה והזיהומים.

תשתיות מים זורמות הן חיוניות בכל סביבת מגורים ובכל סביבה בה נמצאים בני אדם, ולכן גם במרכזי מסחר ותעשייה, בבתי מלון ובכל מקום הנותן שירות או מייצר דבר מה, הרי שישנה חשיבות עליונה לתהליך תכנוני וביצועי נכון של תשתיות מים. כיום ישנן טכנולוגיות חדישות שניתן לשלב וידע רב שנצבר שמביא לידי ביטוי את התכנון המתקדם ביותר שניתן לבצע בנושא. ולכן הדבר רלוונטי גם לשדרוג והחלפה של תשתיות מים ישנות בבניינים ישנים ובמוסדות שנבנו עשרות שנים אחורה.

חשוב לתת על כך את הדעת ולעמוד בכל התקנים והדרישות. בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר תוכלו לפנות לחברה המתמחה בפיתוח תשתיות מים ותכנון סביבתי. תקבלו ייעוץ מקצועי, מיפוי, סקרים וכל שירות נדרש בנושא זה.

קרא עוד סגור

    רוצים לדעת סדר גודל של פרויקט כזה? התקדמו עם פלגי מים
    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם