אחד מהשינויים המהותיים שאנחנו רואים בשנים האחרונות בעולם, הוא עליית המודעות לאיכות הסביבה – ולכן תסקיר השפעה על הסביבה נדרש פעמים רבות. זה נכון בין אם מדובר על פרויקט של בניית מפעל גדול ובין אם מדובר על פרויקטים אחרים, שכן אם כחלק מהפרויקט ישנו סיכון לפגוע בסביבה, חשוב לדעת זאת מראש. ככל שנדע את הדברים יותר זמן מראש נוכל למצוא פתרונות טובים יותר לעניין, ולכן כדאי שתדעו: תסקירים כאלה ניתן ולהזמין מחברת פלגי מים המקצועית והמנוסה. 

תסקיר השפעה על הסביבה – מה באמת בודקים? 

במסגרת תסקיר השפעה על הסביבה, המומחים נותנים ייעוץ סביבתי אשר בהתאם אליו ניתן יהיה לקבל החלטות בנוגע להמשך הפרויקט ולביצועו. נלקחים בחשבון נושאים שונים, כמו לדוגמא: 

  • ניהול שפכים באזור – היבט זה נותן שירות מקיף בכל מה שקשור לשפכים שהמפעל העתידי עלול לייצר, לניתוב שלהם ולניטור שלהם. 
  • איכות המים – האם המפעל שיוקם באזור עלול לפגוע במי התהום ולחלחל אליהם?
  • איתור מזהמים – מחלקה זו מבצעת סקרים שונים והכול במטרה לאתר מקורות זיהום שונים באזור. 

חשוב להבין שברוב המקרים המשרד לאיכות הסביבה דורש לראות תסקירים מהסוג הזה, שכן ללא תסקיר כזה לא תמיד הוא ייתן את אישור להקמת מפעל, מבנה או כל פרויקט אחר. לכן, אם גם אתם נזקקים לשירות כזה, כדאי שתדעו: רצוי לפנות אל אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ויפה שעה אחת קודם. 

תנו למומחים שלנו לבדוק תסקיר השפעה על הסביבה שעליה יוקם המפעל שלכם

חולמים להקים מפעל חדש? זו הפעם הראשונה שאתם מתמודדים עם אתגר כזה ואתם רוצים לעשות הכול כדי לקבל את האישורים הנדרשים כמה שיותר מהר? אפשר להבין ללבכם וכדאי שתדעו: חברת פלגי מים היא אחת מהחברות המובילות ביותר בישראל מזה כארבעים שנה בתחום התשתיות הזורמות. החברה הוקמה בשנת 1973, ומעסיקה 100 אנשי מקצוע עם התמחות בתחומים שונים. כמו כן, החברה מנהלת שלושה סניפים בארץ. בנוסף, לחברה יש ניסיון גם בחו"ל ולכן, בין אם אתם זקוקים לתסקיר של השפעות על הסביבה ובין אם אתם זקוקים לכל שירות אחר בתחום הזה, כאן תהיו בידיים טובות.

 

תסקיר השפעה על הסביבה בצורה מקצועית

תסקיר השפעה על הסביבה זהו למעשה מסמך מקיף אשר נועד על מנת לחקור, לבדוק ולאבחן מהן ההשפעות הצפויות באזור מסוים אשר בו רוצים ליישם בנייה או תכניות פיתוח שונות. ההשפעה עשויה להיות הן על הסביבה והן על התושבים במקום כאשר המשרד להגנת הסביבה דורש לבדוק לפני הכול את הנושא הזה של ההשפעה על הסביבה בעקבות יישום התוכניות או הפרויקטים. בכל פניה לגבי תסקיר, פנו אל חברת פלגי מים המומחית בתחום.

תסקיר השפעה על הסביבה – כלי מרכזי לקבלת ההחלטות

המשרד להגנת הסביבה רואה לנכון לדרוש את אותם התסקירים של ההשפעה על הסביבה כאשר היא רואה את התסקיר הזה כלי מרכזי שהוא בעל חשיבות רבה לצורך קבלת החלטות בצורה מושכלת ושקולה, על מנת שיישום של תכניות שונות לא יבאו על חשבון אזרחים או זיהום סביבתי.

למעשה כך אפשר לקבל את ההחלטות הנכונות שיתרמו הן לסביבה, הן לחברה והן לכלכלה.

אפשר לומר שמנגנון כזה הדורש את תסקיר השפעה על הסביבה, מוביל לעידוד השקיפות, לשיתוף הציבור בקבלת החלטות שקולות כמו גם לאחריות הדדית.

תסקיר סביבתי

לאור המידע המפורט שיופיע בתסקירי השפעה על הסביבה, יוחלט על ידי מקבלי ההחלטות האם אכן אפשר לאשר את יישום התוכנית או את הקמת הפרויקט על פי התוכנית המקורית. יש מקרים אשר בהם יוצבו תנאים מיוחדים שיגבילו את אופן ההקמה או היישום של הפרויקט או שיוצבו סייגים שונים שיחייבו את מבצעי הפרויקט. יש מקרים אשר בהם יהיה צורך לבצע שינויים שונים על מנת להתאים את הפרויקט על פי התוצאות שיתקבלו בתסקיר. במקרים חמורים אשר בהם לא תהיה אפשרות להתאים את פרויקט או את התוכנית למצב של האזור כפי שיתקבל בתצהיר, או אז הוא יבוטל ולא יוכל לצאת לפועל.

איך מבצעים את התסקיר

על מנת להכין תסקיר כזה יש לפנות אל גורמים מקצועיים שזהו תחום ההתמחות שלהם. הם אלו שיוכלו להכין את התסקיר על סמך סקר היסטורי, סקר קרקע וסקר סביבתי של כל האזור תוך בחינה מדוקדקת של התופעות וההשפעות שעשויות להיגרם כתוצאה מבניית הפרויקט בשטח. על סמך כל המידע יוכן התסקיר. פנו עוד היום אל המומחים בתחום, חברת פלגי מים.